7 Ocak 2011 Cuma

ÖĞRENDİM

Diyarbakır Gazi Köşkü -Suyun çıkış bölümü doğumu,ince uzun havuz hayatı anlatmak için...
Akkyonulular'dan günümüze ayakta kalabilen muhteşem yapılardan.

Uzun ince havuz bu geniş havuza bağlanıyor,ölüm ve sonsuzluğu anlatmak ister..

Mardin Sultan Kasım Medresesi -Akkoyunlular'dan. Doğum ,hayat ve ölümü simgeleyen mekan. Selsebilli Eyvan


HAYATTAN NE ÖĞRENDİM?


Sonsuz bir karanlığın içinden doğdum.ışığı gördüm ,korktum.ağladım.Zamanla ışıkta yaşamayı öğrendim.karanlığı gördüm, korktum.gün geldi sonsuz karanlığa uğurladım sevdiklerimi…Ağladım.

Yaşamayı öğrendim.Doğumun, hayatın bitmeye başladığı an olduğunu; aradaki bölümün,ölümden çalınan zamanlar olduğunu öğrendim.

Zamanı öğrendim.Yarıştım onunla…Zamanla yarışılmayacağını, zamanla öğrendim…

İnsanı öğrendim.Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu…Sonra da her insanın içinde iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.

Sevmeyi öğrendim.sonra güvenmeyi…Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu,sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu öğrendim.

İnsan tenini öğrendim.Sonra tenin altında bir ruh bulunduğunu…Sonrada ruhun aslında tenin üstünde olduğunu öğrendi.
Evreni öğrendim.Sonra aydınlatmanın yollarını öğrendim.

Sonunda evreni aydınlatmak için önce çevreni aydınlatabilmek gerektiğini öğrendim.MEVLANA

Ben de Mevlana'dan öğrendim....Yüzyıllar öncesi öğretmek istediği öğretileri...

2 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

ÇOK ŞÜKÜR SAYFANA GİREBİLDİM... VE ÇOK BEĞENDİM. ADINI.. SAYFANI.. ÖĞRETİLERİNİ..
SAĞLIKLA VE HUZURLA YAZ YAZILARINI SEVGİLİ DOSTUM ARZU'M.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Sevgili öğretmenim hoşgeldiniz,teşekkürler.Sorun devam ediyor,yayınlarım görünmüyor...