27 Aralık 2014 Cumartesi

CENENNEM DERESİ -GÜLSEN VAROL


   Cehennem Deresi Sevgili Gülsen Varol Öğretmenimin ikinci romanı (İlk roman Albümdekiler).Cehennem Deresi kitap müjdesini blog yazılarında Sevgili Öğretmenim vermişti ,ilk bölümlerini heyecanla okumuş sonunu merak etmiştik. 2014 Eylül  ayında kitap basıldı müjdesini de aldık, kavuşmamız ne yazık ki hemen olamadı.Özelinde ben Albümdekiler'de yaşadığım ilkleri ,güzel kavuşmaları Cehennem Deresi 'inde  de yaşamak istedim.Yine İstanbul 'da kitabı alıp okuya okuya Avrupa yakasından Kadıköy 'e geçmek ve Sevgili Gülsen Öğretmenime kavuşmak ,okuduğum son pragrafların heyacanını sıcağı sıcağına konuşmak isterdim.Hayalini çok kurduğum gibi ilkbaharda değil bu kez sonbaharda demiştik ama olmadı,koşullar bu kez izin vermedi...


   İnsan yaşadığı sürece ilkler biter mi ,bitmez...Kitap marketlerde bekledim Cehennem Deresi gelsin alayım biran önce okuyayım ;gelmedi ,listelerinde görülmesine rağmen.Raflarda göremediğime üzüldüm.İnternet üzerinden isteyip beklemekten başka umar yoktu. Hayatımda ilk kez internet üzerinden satışla Cehennem Deresine kavuştum.Merakla beklediğimi gören yakınlarım acı ile gülümsediler Cehennem Deresi'nin nesini merak ettiğimi...Bilmiyorlardı ki Gülsen Öğretmenim o derede sevgiden cennet yarattı...


   Merakla ,heyecanla iki günde okudum .Roman bilinen konu ile başlamıştı başlamasına ama çok farklı konularla  çok hızlı gelişti . Tam kahramalar herşeye alıştı, sakinleşti derken yeni olaylar gelişti heyecan üstüne heyecan yarattı İki gencin sevgisinden gelişen acı olayların üzerinden hiç beklenmedik sevgiler doğdu ve gelişti .Keşke her insan böyle bir sevgiyi yaşabilse  dedirten.. Ve kadınlar ;bu romanda da girişken ,çalışkan ,üretken ,tükenmişlikten yeniden doğan ,güzel kadınlar... Aysel çok etkiledi beni .Zaman ve mekanlar  çok canlı ve renkli ; kitap hem okundu hem de seyredildi film gibi .Gülsen Öğretmenim kişi ve mekanları olayların içinde öyle güzel tasvir eder ki roman kahramanları en yakınızdadır.Onlarla ağlar onlarla gülersiniz .Meslekleri ile ilgili ayrıntıları ne güzel anlatır.Filmi yada dizi filimi çekilse şu oyuncular ne güzel oynar diye hayal bile kurabilirsiniz.Mekanlara hiç gitmişsinizdir ama roman içinde gidersiniz, yaşarsınız ; şehrini ,deresini ,köyünü, sıcağını ,rüzğarını ,karını ,boranını... Yurt dışı mekanlar harika anlatılıyor ;roman kahramanı Erhan 'ın kayboluşları güldürdü beni .Anadolu insanının saf temizliği kahramanımızda müthiş verilmiş .Bu romanda acı tatlı tesadüfler vardır ,hayatın kendisinden alınan.Mucizeler de vardır ,bazılarına göre bu kadar da olur mu dedirten ;neden olmasın mucizeler olmasa sözlüklere neden girsin mucize adı...Hızla olayların peşinden soluk soluğa okur giderken birden kitap bitiyor .Daha daha devam edecekti derken ,hiç beklenmeyen son yine allak bullak ediyor...

Altı yıl önce blog dünyasında tanış olduğum sonra ailemden biri saydığım, dostum ,meslektaşım Sevgili Öğretmenim Gülsen Varol ;emeğinizi tekrar tekrar kutluyorum ,çok teşekkür ediyorum.İyi ki varsınız ,iyi ki yazıyorsunuz ,iyi ki okuyoruz isteyerek(doymadan) ..Sonraki kitaplarınızda buluşmak dileklerimle...





2 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

BENİM ZARİF ARZUM.. GÜZEL DOSTUM..SEVGİLİ MESLEKDAŞIM.. SANA YÜREĞİMİN DOLUSU İLE TEŞEKKÜRLERİMİ BIRAKIYORUM.. YAYININ HEMEN AKABİNDE, BU ZARİF DAVRANIŞA, TIPKI KENDİ BLOĞUMDAKİ GİBİ UZUN UZUN CEVAPLAR VE DE TEŞEKKÜRLER YAZAMAMIŞ OLMAMIN EZİKLİĞİ İÇİNDEYİM. AMA SENİN DE İFADE ETTİĞİN GİBİ BU SENİ ARAYIP BULAMAYANLARIN SUÇU DEĞİL.. NEYSE.. ÇOK ŞÜKÜR KAVUŞTURANA DİYORUM VE SANA BİR KERE DAHA TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Size mesajımda açıklamıştım Gökçedeniz linkini verirken ,yine de burada Cehennem Deresi 'nin yorumumun olmasını istedim Albümdekiler'de olduğu gibi...Kimse görmese de...Çok teşekkürler güzel sözlerinize Sevgili Öğretmenim.