21 Mart 2014 Cuma

BAHAR VE ŞİİR







Beyaz 

Bir bademin altına, yorgun, oturmak biraz,
Ayrı ayrı seyretmek çiçek açmış her dalı.
Artık bütün renklerden, artık uzaklaşmalı:
Beyaz işte, aylardır gözümde tüten beyaz.

Kış bitti... Uzaklarda ilk ümitler gibi yaz,
Duyuyorum bu sabah, kış içimden çıkalı,
İçimin dört duvarı bembeyaz badanalı,
Ah, sade nefes almak, göğsüme dolan bu haz..

Bir kuş ötecek şimdi... Havada bir durgunluk,
Mermeriyle konuşan açık kalmış bir musluk,
Beyaz çiçeklerini tektük düşüren kiraz.

Bahar pınarlarından içime damlayan su,
Bembeyaz çiçeklerin ıslak, temiz kokusu,
Kış bitti... Uzaklarda ilk ümitler gibi yaz..

Ziya Osman Saba

*********************************************

Dünya Yazarlar Birliği PEN Türkiye Merkezi, usta şair Refik Durbaş’ın kaleme aldığı 21 Mart 2014 Dünya Şiir Günü Bildirisi’ni açıkladı. İşte bildiri:

Kendisi de dahil hayata itirazdır.
Kendisine de karşıdır, itirazına da…
Savaşa karşı, ama kavganın yanında.
Barışa, özgürlüğe, vicdana taraftır.

Yolsuzluk, rüşvet yoktur defterinde.
Var oluşu baş eğmeyi reddinde.
Montaj, dublaj, kumpas bilmez.
Yazıldığı gibi yaşar anadilinde.

Edebiyatın isyankâr edepsizi,
Dünya halklarının ortak sesidir.
Düş ve gerçek, aşk ve karasevda
Bir de kendisi dışında her şeydir.

Şiir, şiirden başka bir şey değildir.

Refik Durbaş

2 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

çOK ETKİLENDİM MEKTUBUNUZDAN Allahtan rahmet diliyorum Aynur Hanıma,
Bu projede yer almak gurur verici
sevgiler

Arzu Sarıyer dedi ki...

Çok teşekkürler Sevgili Mavianne ,hoşgeldiniz sayfama.Ben de sizin yorumunuzdan çok etkilendim ve de mutlu oldum...Keşke duygularımın çoğunu yazabilseydim ,yazdıklarım sınırlı kaldı...Sizinle aynı projede olmak beni de çok mutlu etti ,dediğiniz gibi gurur verici...Selam ve sevgiler.