24 Mayıs 2012 Perşembe

YÜRÜMEK,ŞİİR



YÜRÜMEK

Yürümek; 

yürümeyenleri 

arkanda boş sokaklar gibi bırakarak, 

havaları boydan boya yarıp ikiye 

bir mavzer gözü gibi 

karanlığın gözüne bakarak 

yürümek!..

Yürümek; 

dost omuz başlarını 

omuzlarının yanında duyup, 

kelleni orta yere 

yüreğini yumruklarının içine koyup 

yürümek!..

Yürümek; 

yolunda pusuya yattıklarını, 

arkadan çelme attıklarını 

bilerek 

yürümek...

Yürümek; 

yürekten 

gülerekten 

yürümek...


NAZIM HİKMET











10 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Evet!
yürümek segili dostum sadece yürümek.
Çok güzel!

Arzu Sarıyer dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Nur'cuğum,Sevgiler...

bücürükveben dedi ki...

Nazım'ın bu şiirini ilk kez okudum çok güzelmiş...eline sağlık Arzu'cuğum...sevgiler, selamlarımı bıraktım kardeşim...Bücürük'le öpüyoruz:)

Arzu Sarıyer dedi ki...

Çok teşekkürler Müjde'ciğim,sevgiler ca ım kardeşim benden de...

Zeugma dedi ki...

Her şeyi bilerek yürüyormuş üstat...
Her şeye rağmen gülümseyerek..
Ve böylesi güzel dizelere dökerek..

Teşekkürler paylaştığınız için Arzu Hanım...
Sevgiler...

Arzu Sarıyer dedi ki...

Ne güzel herşeye rağmen gülümsemek evet...Sevgili Zeugma sevgiler benden de...

Esin Bozdemir dedi ki...

Büyük Usta'nın her şiiri bir başka güzel..derin ve anlamlı..Nazım'ın dediği gibi kavgalara, çelmelere!..ve her şeye rağmen!. "yürümek"ve "yürekten gülerekten yürümek".. En çok gülmelere ihtiyacımız olduğu bir anda ilaç gibi harika dizeler.
teşekkürler Arzu Hanım.

İyi haftasonları dilerim.
Sevgilerimle...

Arzu Sarıyer dedi ki...

Teşekkürler Esin'ciğim ,sevgiler.Ben de iyi hafta sonları diliyorum.

gülsen VAROL dedi ki...

Suskunsun nicedir Arzum.. sana doğru yürüyorum içimden zaman zaman "yüreğim elimde"..
Özledim!

Arzu Sarıyer dedi ki...

Canım öğretmenim ;çok haklısınız,uzun sürmekte suskunluğum...Ben de sizi çok özlüyorum,selam ve sevgiler...